24 Iunie

„Nu considera dureros, ceea ce e benefic pentru tine.” – Euripide

Cred că una dintre cele mai interesante întrebări pe care mi le pot adresa este: „Ce este benefic pentru mine?”. Uneori cred că nu este ușor să-ți dai seama ce este bine pentru tine. Eu cel puțin așa cred în ceea ce mă privește. Pentru că, poate, uneori ne lălăm influențați de vocea celorlați, de vocea părinților, de vocea societății - ele toate, și multe altele, sunt în noi. Impoartant este, după părerea mea, să deosebim toate aceste voci de cea interioară.
   De asemenea, consider că numai noi ne putem satisface nevoile, și este o iluzie când considerăm că ceilalți sunt responsabili pentru asta.
   Deci, o altă întrebare interesantă este: „Care sunt nevoiele mele?”.
   Am nevoie să beau apă, sau să mănânc? Uneori confundăm aceste nevoi primare. Și depinde numai de mine să aflu care este adevărul. Uneori nu-mi doresc să-l aflu, pentru că îmi este mai ușor acționez într-o direcție sub influența vechilor obiceiuri. Dar asta este deja altă poveste.

Pentru astăzi:

Astăzi mă gândesc la binele meu suprem, sau încerc să mă sabotez prin excluderea potenţialilor prieteni (mâncăruri, locuri, activităţi, idei)? Sunt oare dispusă să îmi examinez vechile moduri de gândire? 

Comments

Popular Posts